نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4759
-
الف
+

یک افغانستانی سرمنشی سازمان ملل شد

علی البدل یک سریال ایرانی به کارگردانی «سیروس مقدم» است که در نوروز 1396 از تلویزیون ایران نشر شد.

به گزارش آی فیلم2، سریال کمیدی «علی البدل» داستان 2 طایفه یک قریه را به تصویر می کشد که از قدیم همراه یکدیگر جنگ داشتند و همین موضوع باعث شده که قریه آن ها آباد نباشد.

مردم این قریه در نهایت تصمیم می گیرند شورایی تشکیل دهند اما قصه از آنجا شروع می شود که شخصی تحصیل کرده را به عنوان عضو «علی البدل» معرفی می کنند که حق رای ندارد.

در این سریال بازیگران پرآوازه ای مانند مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، سحر قریشی، احمد مهرانفر، گوهر خیراندیش، هادی کاظمی و محسن تنابنده نقش آفرینی کرده اند.

یکی از نکات قابل توجه این سریال نقش آفرینی بازیگر افغانستانی در کرکتر «بانکی مون » است.

«حبیب محمدی» بدل افغانستانی «بان کی مون» سرمنشی اسبق سازمان ملل متحد در این سریال سال هاست که در عرصه سینما فعالیت کرده‌ و گویا از طریق دوستان ایرانی و افغانستانی با «سیروس مقدم» کارگردان علی البدل آشنا شده است.

ماجرا از این قرار است که آقای محمدی برای انتخاب کرکتر «بان کی مون » سرمنشی سازمان ملل متحد در این سریال تست گریم می دهد و به دلیل شباهت بیشتر مو، صورت و استخوان‌بندی به بان کی مون، برای این کرکتر انتخاب می شده اما فقط باید پرهیز غذایی  خاص می داشته تا چهره اش نحیف تر شود

محمدی بین سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ به ایران مهاجرت کرده و دارای مدرک لیسانس سینما است.

«به وقت شام»، «معمای شاه»، «روز دستفروش»، «بن‌بست وثوق»،«پایان رویاها»، «کودک و فرشته»، «افسانه شکارچیان گرگ» ازجمله فلم هایی هست که این بازیگر افغانستان در آن ها اشتراک داشته است.

ب م

نظر شما
ارسال نظر